Friday, December 3, 2010

The Next Web Romania

The Next Web Romania


Google isi modifica algoritmul de cautare: comerciatii “rai” vor pierde ranking

Posted: 03 Dec 2010 04:08 AM PST

Se pare ca reprezentantii Google au fost oripilati de aparitia in presa de dincolo de ocean a unui articol ce descria experienta incredibila a unei femei cu un comerciant online de ochelari.

In articolul respectiv, pe langa povestea femeii, apare si motivatia comerciantului, postata sub un nume anonim pe un site de review-uri de firme si produse, in care acesta  precizeaza ca s-a folosit de publicitatea negativa creata in jurul numelui sau pentru a urca in page rank. Acesta sustinea ca, oricat de incredibil ar parea, faptul ca lumea se plangea constant de el ii asigura comerciantului o pozitie pe prima pagina a rezultatelor returnate de Google dupa cuvinte cheie ca “ochelari”, “lentile marca X”, etc, crescandu-i traficul si aducandu-i comenzi.

In urma articolului respectiv, cei de la Google s-au autosesizat si au schimbat algoritmul de cautare (luand in calcul mai multe modalitati de a actiona), astfel incat acesta sa ia in considerare comentariile si review-urile negative despre un anumit site (acestea actionand ca niste minusuri asupra page rank-ului acestuia) , incercand astfel sa elimite publicitatea negativa dintre factorii ce pot impinge un site mai sus in topul rezultatelor obtinute.

Se pare ca sute de comercianti online au fost deja afectati de aceasta schimbare a algoritmului.

Stiti vreun magazin online de pe la noi pe care am putea testa noul algoritm de cautare?

No comments:

Post a Comment